Skriv stopp

Förra veckans sjukdom höll mig borta från både skrivandet och alla annan aktivitet förutom att ligga på soffan och titta i taket för att inte anstränga mig för mycket. Men jag är tillbaka vid livet och i samma stud är även skrivandet tillbaka. Fick precis ett mycket efterlängtat samtal som gör att en dröm inom några dagar kan bli verklighet, vi håller alla tummar vi har!

vidare har jag en hälsning till alla gångtrafikanter:

Röd Gubbe eller rött Ljus.
Frågan jag ställer både mig själv och er andra är vad det är som gör att det plötsligt är okej att i stockholm gå mot röd gubbe? Nu tänker ni säkert, vadå har du aldrig gått mot röd gubbe? jo självklart, men jag är samtidigt medveten om risken det innebär och låter också självklart bilar som har görnt ljus åka först. Men detta gäller tydligen inte alla nu för tiden, stockholms innerstad har uppenbarligen blivit en frizon där gångtrafikanter gör som dem vill, dem går mot rött och agerar som om vi bilförare gör fel när vi kör mot grönt. Det jag tycker är märkligt är att ingen jävel reagerar. Hade det varit så att vi billister kört så mycket mot rött som gång trafikanter går mot samma färg hade personen i fråga förmodligen både blivit av med körkortet och fått dagsböter för vårdslöshet i trafik, men att gå mot rött är det ingen jävel som säger till om!!

Så mina tappra läsare, hjälp mig att förstå!?!?

// skrivit på intiativ från en tidigare gästbloggare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0