Jag måste be om ursäkt!

Alla Kimberly Kumba Sandberg så börjar vi dagens inlägg med ett:

Tja Tja bloggen!
Men för att komma till sak, mitt lilla utbrott på Jeffrey Sachs och hans lite smått självkära bok måste jag be om ursäkt för. förra blogginlägget skrevs efter att jag läst ca 130 sidor, nu när jag precis vänt dem sista bladen i boken måste jag ge honom lite cred. Dem sista 7 kapen svarar väldigt bra på en väldigt svår fråga. hur ska vi få slut på fattigdomen i världen. Med relativt specifika planer för hur fattigdomen ska utrotas skriver Sachs med ett engagemang sällan tidigare skådat i en kursbok. Så jag tar och ber om ursäkt och stänger boken med en leende på läpparna och tycker ändå att jag lärt mig en hel del vettigt som ska skrivas ner på papper på onsdagens tenta och sedan glömmas bort.

I Detta ögonblick känner jag dock att detta inlägg blev lite väl positivt, men en söndag som denna efter en god natts sömn på soffan och ett långt samtal med världens mest fantastiska människa så känner till och med jag att det inte finns något att fundera över eller klanka ner på!

Men detta kan ändras, dagen är Lång.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0