Här kommer ett inlägg från en gammal gästbloggare

Det finns så många uttryck som vi använder och som per definition betyder olika för olika människor. T.ex lycka, lycka för mig behöver absolut inte vara lycka för någon annan. Och att söka lycka då söker man som sagt en utopi.


Annat exempel vad betyder älska ?? Man älskar sina barn, den man är gift med, sina syskon, sina föräldrar, kanske sitt favoritlag, men vi älskar dom ju inte på samma sätt. ( för det vore ju konstigt) så vad betyder egentligen älskar?? Kan älska och lycka kanske vara samma sak?? Och om det skulle vara så, så kanske kärlek också kan vara samma sak att känna kärlek inför något eller någon


. Om jag skulle beskriva något för mig som passar på alla dessa tre ord är det ett glatt leende. För det finns väl inget som värmer och som gör en så glad som att mötas av ett leende.  Kan vara från någon man känner eller en vilt främmande gammal eller ung spelar egentligen ingen roll för mig.


Och jag tror att om vi alla bestämmer oss för att möta människor med ett leende så ler dom tillbaks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0