Glad över det lilla!

Efter en lång funderare under morgonens städande har jag kommit fram till att man ska vara glad för de lilla. Tar en paus för att dela med mig av denna tanke. Det låter kanske som en klyscha men vad har man egentligen att gnälla över. Jag anser mig själv vara relativt frisk, jag har tak över huvudet, jag har några personer som jag ändå definierar som mina vänner (kan hoppas att dem tycker detsamma). jag kan äta mig mer än mätt dagligen, som sagt vad kan man mer kräva.

Den nya, eller kanske inte så nya men den konstanta diskussionen kring jakten på lycka, men vad fan är Lycka!?! jag är glad över min tillvaro, har en fantastisk flickvän, föräldrar som fortfarande bryr sig, en storebror som största förebild och vänner jag fortfarande fortfarande kan prata med när jag känner att jag behöver. Jakten på lycka är en jakt på något som existerar i små korta stunder. du kan uppleva en kort stund av lucka när personen som du älskar sig jag älskar dig tillbaka. du kan känna en kort stund av lycka när du får beskedet om att du klarade en tenta som du var jätte nervös inför. Du kan vara lycka för en stund när ditt favorit lag vinner en viktig match. Men någon form av konstant lycka kommer vi aldrig uppnå. Målet, anser jag, måste vara ett tillstånd som du trivs i, med människor som får dig att må bra, ett jobb som du går till varje dag utan att kräkas och någon form av en hobby som får dina kreativa sinnen att utmanas, om detta är träna måla eller vad det nu än är så kan jag lova dig att ingenting kommer få dig att känna konstant lycka.

Jakten på det utopiska begreppet lycka tror jag i sig skapar större "problem" än vad de faktiskt ger lycka. Om man inser att lycka endast är något som kommer ske i små korta ögonblick kan man koncentrera sig på att skapa sig än vardag som är tillräckligt bra, för vad kan du mer kräva en än vardag som är tillräckligt bra!

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0