Det är dags igen!

Efter en lång tystnad har jag bestämt mig för att låta världen ta del av mina tankar och livsöden!

För dig som inte vet har jag sedan slutet på Augusti bosatt mig i Sollefteå (en liten stad i västernorrland) för att studera Internationell Kris och Konflikthantering. Utbildningen är en fortsättning på det som påbörjades på Nya Zeeland och ett steg på vägen mot det slutgiltiga målet att forska inom ämnet fred.

Varför jag valt att plocka upp bloggskrivandet igen beror på... ja vad beror de på egentligen, idag vet jag inte ens vad jag hade tänkt skriva om, vem skulle vara intresserad av vad som händer en student i en småstad i Sverige, det kommer förmodligen stå ganska lite om själva Studierna och mer om tankar och idéer som kommer och går genom en lätt förvirrad gärna....

Den första tanken jag skulle vilja dela med mig av en egentligen en fråga, Hur svårt kan det vara att följa en instruktion. har suttit hela eftermiddagen och lyssnat på redovisningar om olika länders fattigdoms bekämpnings strategi. en redovisning som ska vara baserad på en uppsatts som skrivits på ca 10 sidor. uppsattsen skulle besvara fem frågor, detta skulle presenteras på 20 min, hur kan det då komma sig att tendens är att prata om allting annat förutom det man frågade efter... jag säger absolut inte att presentationerna är dåliga men jag anser att man borde hålla sig till sak när man håller en presentation. Utmaningen med att hålla en presentationer är att hålla sig till poängen och inte sväva ut, när man pratar om allt annat förutom att svara på de frågorna som uppsattsen var byggd på blir det väldigt svårt för personerna som lyssnar att förstå och hänga med. alla som sitter och lyssnar ska ha svarat på samma frågor och detta gör att om den grupp som presenterar då håller sig till att svara på dessa frågor kommer alla att förstå bättre...

en första tanke av många som kommer skrivas ned....

Peace!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad roligt att få höra om dina tankar, på ett annat sätt. Forskning har jag aldrig hört förut. Intressant och kul! Puss på dig!

2011-02-09 @ 20:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0