är det verkligen meningen?

Jag som studerande på heltid har en fundering, är det verkligen meningen att man ska orka/klara av att plugga dubbelt, alltså 200%, 60 hp poäng per termin. Jag är helt medveten om att personer har olika fysiska förutsättningar och allt sånt, jag måste trots de ställa mig frågande till hur universitetssystem är uppbyggt, tanken måste ju vara att om du pluggar 100% att du ska lägga ner 40 timmar i veckan, för det är ju ändå sagt att det sla motsvara ett vanligt arbete. Självklart är det så att jag med väldigt många andra inte varje vecka lägger ner 40 timmar i veckan på att plugga, inte ens i närheten av de varje vecka, trots detta har jag än så länge klarat allt jag har läst här hemma... men jag tycker att det är ögonbrynshöjande att personer klarar av att studera på dubbel hastighet, eller dubbelt så mycket, vilket vi väljer att kalla det. Borde det inte vara så att kraven på den 100 % takten borde vara högre?

men som en klok människa sa, universitets studier på en normal hastighet är gjord för att en idiot ska klara av. visst är det så att man måste ge alla människor möjlighet att plugga på universitets nivå. Universitetsstudier ska inte vara något som endast samhällets "elit" ska klara av utan alla människor med mer eller mindre jobb sk kunna ta sig igenom. jag vet att jag kanske redan nu sagt emot mig själv men jag ställer mig fortfarande frågan... borde inte kraven kunna vara högre?!?! jag anser inte att det ska va meningen att i princip någon ska klara av att plugga dubbelt så mycket på samma tid....

Peace!

Kommentarer
Postat av: Gissa vem

Frågan är väl om du läser ett program som är tillräckligt utmanande.

2011-02-10 @ 14:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0