Tisdag morgon!

Eller förmiddag kanske man ska säga, jag har alla fall precis klivit hur sängen, en hel natts sömn var välbehövligt efter helgen! rullar precis nu upp rullgardinen för det enda fönstret i mitt rum och konstaterar att det inte är ett moln på himlen, alltid kul med bra väder, kanske inte lika kul när jag sedan konstaterar att jag ska vara i skolan idag mellan kl 14:00 och 18:00. Har iofs bara idag och imorgon kvar i skolan sedan är det lov i lite drygt två veckor, inte helt fel, även fast det känns som skolan knappt börjat än med tanke på att vi bara har haft ett prov hitills, inga inlämningsuppgifter eller liknande. Lovet kommer däremot tillbringas i biblioteket, eftersom jag måndagen efter lovet har två uppsatser som ska vara inlämnade, 1500 ord i psykologi om vad kvinnor anser vara sexigt hos män, typ... och sen e det ju inte direkt en uppsatts men det är ett grupparbete som där gruppen ska hålla en muntlig presentation på ca 16 minuter och sedan vara redo att svara på frågor från dom andra i klassen och läraren. Detta ska handla om Dayton avtalet. Det finns säkert någon bildad människa som redan vet var det är men för dig som inte vet så är det det avtalet som skrevs på mellan NATO (USA), Bosnien, Kroatien och Serbien under Kriget som pågick Mellan dessa fyra parter under början och mitten på 1990 talet! Fantastiskt spännande!

I övrigt för att krångla till det lite för folket där hemma, som ni alla vet har ju ni ställt om kl, det har inte vi här borta gjort än! Så nu är det endast 11 timmars tidsskillnad, Kl är nu ett på natten hemma, alltså sent måndag kväll eller tidigt tisdag morgon. Här är den 12:00 tisdag dag. Och som gärdde på moset på detta så kommer vi om inte nästa helg så helgen efter det ställa om våra klockor så att det bara blir tio timmars tidssklillnad, jag återkommer om detta när våran tidsomställning sker!

Men nej nu e de frukost/lunch dags, skola om två timmar så!

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0