Coromandel!

Nu är helgen över! Till och börja med så har jag spenderat mer bakom ratten på en "bil" med 15 sittplatser än i någon from av en "säng", som natten mellan fredag och lördag var en kökssoffa och natten mellan lördag och söndag en vanlig soffa. Ska inte gnälla, men har ju sovit bättre! I övrigt så har helgen varit jätte bra, fel fritt väder, trevligt sällskap god mat och många skratt, inte mycket mer man kan begära av en helg!

När vi kom ner på fredagen stod maten i princip på bordet, så det var bara att hugga in. Efter maten satte ölspelen igång och festen på gick fram till strax efter fyra på morgonen, frukosten morgonen efter börjades förberedas 0900 morgonen efter, och självklart var jag rise and shine under både görandet och ätandet av frukosten!

Lördagen bar sedan iväg till:



Och nej det är inte en bild tagen från någon hemsida eller liknande, Just denna bild har Hanne tagit! Stranden låg 45 minuters bil väg plus ca 40 minuter "hajk" från där vi bodde. jag skriver hajk för att det var inte så att man bara kunde gå obehindrat hela vägen fram till stranden utan man var lite upp och lite ner och lite klippigt och liknande! hela lördagen spenderades sedan på denna strand, inte ett moln på himlen och eftersom stranden låg inne i en bukt var temperaturen på vattnet "badbart", inte jätte varmt men man kunde ju ligga i och plaska lite!

Lördag kvällen började med en massiv BBQ och slutade med, va vad tror ni, mängder av olika öl spel och norsk allsång. Med norsk allsång menar jag att som 7 ( 8 kanske dom var) norska medborgare som var med på resan satte på en cd full med norska låtar och det gjorde att allsången var i full gång, en upplevelse måste jag säga!

Söndagen började i princip på samma sätt som lördagen, frukost sen lite ständande och undaplockande eftersom det senare under dagen skulle hemgång. Söndag dag spenderades på Hot water beach, vilket är en ganska speciell sandstrand, om man kommer dit när det är ebb, alltså långt vatten, så kan man gräva ett hål i sanden, låta ebben fylla den med vatten och vatten blir varmt, hur kommer det sig att vattnet blir varmt då? jo det är någon form av lava sten som finns under sanden som gör att vattnet blir i princip jacuzzi varmt! riktigt spännande måste jag säga! Efter det började hemfärden, en lite drygt två timmar lång bilfärd tillbaka till Auckland.

Så sammanfattningsvis en jätte bra helg, super nöjd över att jag valde att åka dit!

Lite bilder som avslut:



Peace!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är fattigt och eländigt att vara student märker jag

2010-03-29 @ 07:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0