Devenport

Idag har jag tillsammans med fem andra svenskar rest med båt till en annan statsdel i Auckland vid namn devenport. Bilden av devenport är väl typ småstaden (även fast den var väldigt stor) mitt i storstaden. inte ett ända hög hus, fullt med små lokala butiker och sevärdheter ( det fotades 883 bilder med Ninas kamera). det fotades allt från halta fålgar och segelbotar till fortida kanoner och grottor=).

En liten iakttagelse från devenport: barnen åkte "pulka" på pappkartonger ner för de grästäckte bergen.

När vi kom tillbaka till Auckland city bestämde Elin, Nina och jag att vi skulle passa på att åka upp i sky tower, ett 324 meter högt torn mitt i stan som man bland annat kan hoppa bungy jump ifrån, vi fortsatta ta lider bilder och njöt av en i princip felfri utsikt. ( ja ni behöver inte vara oroliga bilder kommer att komma upp, några här och många på facebook).

Nu sitter jag här och funderar på vad de blir för mat och om de kanske blir att titta på the Guardian ikväll=)

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0