Waiheke

Till och börja med ska jag be om ursäkt för felstavningen i det förra inlägget, stavningen som ni ser ovan är den rätta.

Men dagen då, hur var den, jo den var lång, solig, rolig och nästan helt felfri skulle jag säga=). gå upp käka frukost klä på sig och be ge sig ner mot färjan, en 34 minuter lång båtfärd till Waiheke Island där dom första 45 minuterna fördrevs på en bänk i solen med en extra stor varmchoklad=). Dagen fortsatta med en buss färd (buss chaufförerna i den här stan kör som riktiga idioter) till Palm beach, en otroligt vacker strand med en baldning av klippor och sand. Stranden låg inne i en liten vik dit inte en sekundmeter vind kom, både skönt och vackert dagen fortsatta med ett kortare depåstopp vid en mataffär, laktos fri mjölk och kakor för mig=). Efter det fortsatta bussfärden till nästa strand, Onetangi beach, nu pratar vi strand där man knappt ser var den tar slut full med kritvit sand, solen var fortfarande med oss och vinden höll sig fortfarande borta=). Dagen på Waiheke avslutades med ytterligare en varmchoklad på the front beach Café innan dagens sista och värsta bussfärd påbörjades tillbaka mot färjan som tog oss tillbaka till fastlandet=). I det stora hela en mycket trevlig dag=).

Nu är det bara middag och plugg om det colombianska inbördeskriget som gäller resten av kvällen=)

Peace!

Kommentarer
Postat av: Erika

Låter inte helt fel... :D Måste dock skryta lite och säga att jag legat på en 14 km lång strand idag och solat i 35 graders värme det var inte heller helt fel! :D ;)



Plugga ordenligt nu! :D

2009-08-07 @ 19:01:33
Postat av: Hannah

BILDER, tack! ;)

2009-08-07 @ 23:22:08
Postat av: Linus

=) det var absolut inga fel, men du får tänka på att jag fortfarande ska ha vinter;).



och bilderna kommer komma på fejsan=)

2009-08-08 @ 00:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0